Δευτέρα, Μαΐου 18, 2009

Εισαγωγή:




Το αυτοκίνητο είναι λίγο πολύ γνωστό αντικείμενο σε όλους. Θα ήθελα να δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες και να μου περιγράψετε τι βλέπετε:










Αυτό που βλέπετε παραπάνω είναι οι 3βασικοί τύποι αμαξώματος ,όρος που στην καθημερινότητα μας συγχέεται με το «αμάξι». Άρα τι ακριβώς ονομάζουμε αμάξωμα? ποιά είναι τα είδη του? Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς θα μπορούσε να ενταχθεί το αλουμίνιο στην κατασκευή αμαξωμάτων και τι θα εξυπηρετούσε κάτι τέτοιο?




ΕΡΓΑΣΙΑ:



Με το πέρας των εργασιών :

  • θα προσδιορίζεις την διαχρονική εξέλιξη του αυτοκινήτου,


  • θα αποσαφηνίσεις ποιο μέρος ακριβώς ονομάζεται αμάξωμα,


  • θα διακρίνεις ποιοι τύποι αμαξωμάτων υπάρχουν ,


  • θα είσαι ικανός να προτείνεις λύσεις για το πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν προβλήματα όπως η διάβρωση στα αμαξώματα


  • θα είσαι ικανός να κρίνεις με ποια υλικά το αμάξωμα μπορεί να αποδώσει καλύτερα στις σημερινές απαιτήσεις της αυτοβιομηχανίας.



ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:


Χωριστείτε σε 5 ομάδες ,των 5 ατόμων και η κάθε ομάδα θα αναλάβει μία διαφορετική δραστηριότητα:


1η) ομάδα:
Βρείτε πληροφορίες για την ιστορία του αυτοκινήτου και την διαχρονική του εξέλιξη. Αναγνωρίστε και καταγράψτε τα βασικά στάδια εξέλιξης του αυτοκινήτου σε εργασία Word ( έκταση μέχρι 3 σελίδες )



Ενδεικτικά επισκεφτείτε :
-www.ibizaclub.gr/forum/index.php?showtopic=14571
-http:// sfrang.com/historia/selida612.htm
-http://2lyk- evosm.thess.sch.gr/spyriadou_skordas_h_istoria_tou_aytokinhtou.doc
-el.wikipedia.org/wiki/Αυτοκίνητο - 61k
-http://www.rmxsmania.com/Vb/showthread.php?t=25747




2η) ομάδα:
Αφού ανατρέξετε στους ορισμούς και τα είδη των αμαξωμάτων να επιλύσετε τις ασκήσεις που παρουσιάζονται παρακάτω:






Άσκηση 3η : προβληματιστείτε……….
Είναι σωστή η άποψη ότι τα παλαιά αυτοκίνητα που είχαν πλαίσιο, περισσότερα μεταλλικά μέρη και μεγάλο βάρος ήταν πιο ασφαλή στις συγκρούσεις από τα σύγχρονα;
-> Με βάση όσα μάθατε για τα αμαξώματα , διατυπώστε την δική σας άποψη για το θέμα σε ένα σύντομο κείμενο.

Ενδεικτικά :
-http://www.glavopoulos.gr/auto_glossary/alpha_auto_terms.htm
-http://www.4x4hanion.gr/main_gr/texnika.htm
-http://www.pragmatognomones.gr/auto_glossary/alpha_auto_terms.shtm
-www.carcrazy.gr/mechanical/amaxoma.htm
-http://www.to4x4.gr/html/site/forum/viewtopic.php?t=1862&sid=a06e561ea5615bf4a3679ea8cf44c8d0
-http://www.tetrakinisi.gr/odigies4x4/arxeia/body.html


3η ομάδα:
Δημιουργείστε ένα συγκριτικό κολλάζ με φωτογραφικό υλικό για κάθε τύπο αμαξωμάτων .

Ενδεικτικά :
http://pi-schools.sch.gr/download/lessons/tee/mechanical/1b/sxedio_amaxomaton/kef_4.pdf
http://gym-lidor.fok.sch.gr/mikpolites/article1.htm
http://www.google.gr/


4η ομάδα:
Βρείτε πληροφορίες σχετικά με την διάβρωση που γίνεται στα αμαξώματα και εξηγείστε με ποιους τρόπους μπορούν να προστατευτούν από αυτήν .(παρουσίαση σε PowerPoint)

Ενδεικτικά :
http://www.chemeng.ntua.gr/courses/dpm/pdf-files/02-anagnostopoulos-car-corrosion-2005-6.pdf
http://library.techlink.gr/4t/article.asp?mag=1&issue=267&article=6683

5η ομάδα :
Μελετήστε την χρήση του αλουμινίου στα αμαξώματα και συγκεντρώστε σε αντίστοιχο πίνακα τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που προσφέρει.

Ενδεικτικά :
http://trans.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_carnews_1_20/01/2009_263991
http://library.techlink.gr/4t/article.asp?mag=1&issue=267&article=6683
http://eportal.gr/v5/auto/neaoz_montela/29127oz_2008070829127.php3
http://www.audi.gr/site/cars.asp?catid=521

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ


•Με το πέρας της ιστοεξερεύνησης ο μαθητής:
Θα έχει αποκτήσει ένα γενικό πλάνο σε σχέση με την διαχρονική εξέλιξη του αυτοκινήτου.
Θα έχει αποσαφηνίσει ποιο μέρος ακριβώς ονομάζεται αμάξωμα και ποιοι τύποι του υπάρχουν. Θα έχει μελετήσει θέματα όπως η διάβρωση και η χρήση αλουμινίου και θα είναι σε θέση να εκφέρει προσωπικές εκτιμήσεις στηρίζοντας τις με ανάλογα επιχειρήματα.
Θα είναι ικανός να κρίνει με ποια υλικά το αμάξωμα μπορεί να αποδώσει καλύτερα στις σημερινές απαιτήσεις όπως αυτές εκφράζονται στην σύγχρονη αυτοβιομηχανία.
Τέλος θα έχει πάρει μια γερή δόση αυτού που ονομάζουμε ιστοεξερεύνηση και θα έχει μάθει πως μπορεί να αξιοποιήσει τις πολυμεσικές εφαρμογές προκειμένου να βρει και να χειριστεί γνώση .

ΠΗΓΕΣ


Οι πηγές που χρησιμοποιήθηκαν είναι :

www.ibizaclub.gr/forum/index.php?showtopic=14571
•http:// sfrang.com/historia/selida612.htm
• http://2lyk- evosm.thess.sch.gr/spyriadou_skordas_h_istoria_tou_aytokinhtou.doc
•el.wikipedia.org/wiki/Αυτοκίνητο - 61k
http://www.rmxsmania.com/Vb/showthread.php?t=25747
http://www.glavopoulos.gr/auto_glossary/alpha_auto_terms.htm
http://www.4x4hanion.gr/main_gr/texnika.htm
http://www.pragmatognomones.gr/auto_glossary/alpha_auto_terms.shtm
www.carcrazy.gr/mechanical/amaxoma.htm
http://www.to4x4.gr/html/site/forum/viewtopic.php?t=1862&sid=a06e561ea5615bf4a3679ea8cf44c8d0 http://www.tetrakinisi.gr/odigies4x4/arxeia/body.htm


http://pi-schools.sch.gr/download/lessons/tee/mechanical/1b/sxedio_amaxomaton/kef_4.pdf
http://gymlidor.fok.sch.gr/mikpolites/article1.htm
www.google.gr
http://www.chemeng.ntua.gr/courses/dpm/pdf-files/02-anagnostopoulos-car-corrosion-2005-6.pdf
http://library.techlink.gr/4t/article.asp?mag=1&issue=267&article=6683
http://trans.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_carnews_1_20/01/2009_263991
http://library.techlink.gr/4t/article.asp?mag=1&issue=267&article=6683
http://eportal.gr/v5/auto/neaoz_montela/29127oz_2008070829127.php3
http://www.audi.gr/site/cars.asp?catid=521


Επιπλέον πηγές:
http://library.techlink.gr/4t/article.asp?mag=1&issue=95&article=2571
http://www.elval.gr/pdfs/news/anaglifa.pdf

7 σχόλια:

  1. Ωραιές οι ασκήσεις αλλα είσαι πολυ μονολεκτική στον τομέα αμαξώματα το αναφέρεις σε πολύ λίγο διάστημα και οχι εμπιριστατωμένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πλούσιο και κατανοητό περιεχόμενο που βοηθά για περαιτέρω προβληματισμό των μαθητών
    Γκουλιώνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αρκετά καλή δομή της όλης εργασίας. Οι ασκήσεις που θα αναλάβει κάθε ομάδα είναι ξεκάθαρες αλλά δεν υπάρχει μεγάλη αναφορά σε΄λεπτομέρεια στο όρο αμαξώματος, Αρίστη δουλειά όμως.
    Κωστής Μπαμπές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολυ καλη εργασια σου τραβαει το ενδιαφερον με σωστη δομη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλή η εργασία σου με πολύ καλό φωτογραφικό υλικό και ωραία εισαγωγή. ΜΑΝΙΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ καλή εργασία, πολύ καλα δομημένη με πολλές εικόνες που σου τραβάνε το ενδιαφέρον(και των μαθητών).
    ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή